Wat doet een SEO-specialist?

Om hoger in Google te komen is het vaak verstandig om een SEO-specialist in te schakelen. Maar wat doet een dergelijke specialist nu eigenlijk voor je? Sommige mensen zijn wat huiverig om een SEO-specialist in te schakelen. Ze vrezen vooral hoge rekeningen en dure woorden, terwijl het resultaat onzeker is. 

Een SEO-specialist luistert

Een SEO-specialist luistert in de eerste plaats naar de klant. Wat wil hij? Hoeveel ervaring heeft hij? Waar wil hij over een jaar staan en over vijf jaar? Kan hij een deel van zijn SEO-strategie zelf in handen nemen en heeft hij alleen een zetje in de juiste richting nodig, of wil hij helemaal ontzorgd worden? Een van de belangrijkste taken van een SEO-specialist is om goed te luisteren naar de klant.

Handelen naar wat jij nodig hebt

Vervolgens zal een SEO-specialist inventariseren wat jij nodig hebt om beter online te presteren. Zo zal hij inventariseren wat er al gebeurd is op het gebied van SEO, wat de technische stand van zaken van jouw website is enzovoort. 

Vervolgens zal de SEO-specialist met de klant afstemmen wat er nodig is om beter te ranken. Dat kan zijn door het plaatsen van nieuwe content op de site, intensiever te gaan linkbuilden, of de website technisch te verbeteren.

SEO moet je onderhouden

Daarnaast zal de SEO-specialist, wanneer de basis eenmaal op orde is, de SEO blijven onderhouden. Je kan namelijk autoriteit bij de zoekmachines winnen, maar die autoriteit kan je ook weer verliezen wanneer je website niet onderhouden wordt. 

Wie is Ralf?

Ralfvanveen.com is een SEO-bureau met jarenlange ervaring. Ralfvanveen.com heeft meer dan acht jaar ervaring in het verbeteren van de online vindbaarheid van tientallen bedrijven. Ralfvanveen.com heeft niet alleen jarenlange ervaring met het verbeteren van de zoekresultaten van bedrijven, we hebben er ook plezier in.

Ralfvanveen.com is een SEO-bureau dat haar klanten compleet kan ontzorgen. We leveren dus niet alleen content, maar doen ook zelf aan linkbuilden en het technisch optimaliseren van websites. 

Ralfvanveen.com is ook kennis delen

Naast het helpen van onze klanten met het verbeteren van hun online vindbaarheid, vindt Ralfvanveen.com het ook belangrijk om kennis te delen. Zelf zijn we constant bezig met het opdoen van nieuwe kennis. Die kennis delen we graag. 

Op die manier wordt het voor iedereen mogelijk om goed vindbaar te zijn. Daarom bieden wij een uitgebreide kennisbank aan, waar (startende) ondernemers meer kunnen leren over de ingewikkelde, maar boeiende wereld van SEO.

https://ralfvanveen.com/

Gerelateerde berichten die u wellicht interesseren

Zoekmachine advertenties (SEA): wat is het en hoe zet je een succesvolle campagne op?

Zoekmachine advertenties, ook wel Search Engine Advertising (SEA) genoemd, zijn een krachtige manier om direct zichtbaar te zijn in zoekmachines ...

Embedden op WordPress: Wat is het, en hoe voeg je het toe aan jouw website?

Ben je benieuwd hoe je video’s, audiofragmenten of foto’s van andere platforms op je eigen WordPress-site kunt toevoegen? Embedden biedt ...

De voordelen van online marketing uitbesteden

In de huidige digitale wereld is online marketing een cruciale factor voor het succes van elk bedrijf. Steeds meer ondernemers kiezen ...

Het kiezen van het juiste linkbuilding bureau

Wanneer je de groei van je online aanwezigheid serieus neemt, kan het inhuren van een linkbuilding bureau een slimme zet ...

Hoe je met SEO jouw bedrijf in Tilburg naar de top brengt

In het hart van Noord-Brabant ligt een stad vol potentieel voor lokale ondernemingen. SEO Tilburg is de sleutel tot het ...

Het Belang van Goede SEO voor Je Website in Rotterdam: Een Gids voor Ondernemers

In de moderne zakenwereld is het hebben van een sterke online aanwezigheid cruciaal voor het succes van je onderneming. Een ...

Een Comfortabele en Energiezuinige Woning: Buitengevel Isoleren met Pickkers.nl

Je huis is meer dan zomaar een plek om te wonen. Het is een toevluchtsoord, een plek waar je je ...

Google Analytics 4 – wat is het en wat kun je met GA4?

Google Analytics 4 (GA4) is de nieuwste versie van Google’s populaire webanalysetool. Gelanceerd in oktober 2020, vertegenwoordigt het een aanzienlijke ...

Digitale innovaties in Nederland: een overzicht van online technologieën

In de snel evoluerende wereld van online technologie in Nederland is het van essentieel belang om op de hoogte te ...

Verschillende soorten van marketing

Er zijn veel verschillende soorten marketing. Vroeger werd marketing alleen offline uitgevoerd, maar met de komst van het internet denken ...

Kies voor zoekmachine optimalisatie in Rotterdam

De beste Zoekmachine optimalisatie Rotterdam is voor de website die een betere vindbaarheid gebruiken kan. Heeft u besloten dat u ...

Story vertellen – wat is het en hoe verschilt is

top marketing books Mensen houden niet van directe reclame – het probeert zijn standpunt op te leggen en doet het ...