Marketeers moeten hun klanten begrijpen. Om klanten te begrijpen, moeten bedrijven informatie verzamelen en opslaan in een database om databasemarketing uit te voeren. De database is georganiseerd, een verzameling van uitgebreide informatie over individuele klanten of potentiële klanten, de informatie is actueel en toegankelijk, en voor het genereren van potentiële klanten, de kwalificatie van potentiële klanten, de verkoop van producten of diensten of klantrelaties Onderhoud is erg handig. Database marketing is het proces van het opzetten, onderhouden en gebruiken van klantendatabases en andere databases (producten, leveranciers, agenten) om contact op te nemen, transacties uit te voeren en klantrelaties op te bouwen. Veel bedrijven verwarren mailinglijsten van klanten met klantendatabases. De klantenmailinglijst is slechts een verzameling namen, adressen en telefoonnummers. De klantendatabase bevat meer informatie, die wordt verzameld via klanttransacties, registratie-informatie, telefonische vragen, cookies en elk klantcontact. Idealiter bevat de klantendatabase ook eerdere consumentenaankopen, demografische gegevens (leeftijd, inkomen, familieleden, verjaardagen), psychologie (activiteiten, interesses en meningen), media (voorkeursmedia) en andere nuttige informatie. Directory bedrijf. Fingerhut heeft 30 miljoen gezinnen in een enorm klantenbestand en elk gezin heeft ongeveer 1400 berichten. In het ideale geval bevat de bedrijfsdatabase items die eerder zijn gekocht bij bedrijfsklanten; hoeveelheden, prijzen en winsten uit het verleden; namen van kopers van teamleden (en leeftijd, verjaardagen, hobby’s en favoriete gerechten); huidige contractstatus; leveranciers Geschat aandeel van klantenbusiness, concurrerende leveranciers; Beoordeel de voor- en nadelen van het verkopen en onderhouden van accountconcurrentie; En gerelateerde aankooppraktijken, modellen en beleid van klanten. De Latijns-Amerikaanse divisie van het Zwitserse farmaceutische bedrijf Novartis heeft een record van 100.000 Argentijnse boeren die de gewasbeschermingsmiddelen die ze kopen kennen, groeperen op waarde en elke groep anders behandelen. Datawarehouse en datamining Elke keer dat een klant contact opneemt met een van de klantafdelingen, legt het slimme bedrijf de informatie vast, of het nu gaat om een klantaankoop, een aangevraagde klantenservice, een online onderzoek of een e-mailkortingskaart. 93 banken en creditcardmaatschappijen, telefoonmaatschappijen, catalogusmarketeers en nog veel meer Andere bedrijven hebben veel informatie over hun klanten, waaronder niet alleen adressen en telefoonnummers, maar ook transacties en verbeterde gegevens over leeftijd, gezinsgrootte, inkomen en andere demografische informatie. Deze gegevens worden verzameld door het contactcentrum van het bedrijf en georganiseerd in een datawarehouse waar marketeers de gegevens kunnen vastleggen, bevragen en analyseren om conclusies te trekken over individuele klantbehoeften en reacties. Telemarketeers kunnen reageren op vragen van klanten op basis van complete foto’s van klantrelaties en marketingcampagnes op maat maken voor individuele klanten.
https://www.webdeveloper.today/2022/01/webp-images-on-site.html |
https://webdevelopmentapp.com/nl/online-workspace.html |
Database en marketing
