Voor de meesten is kiezen het moeilijkste deel van het inhuren! Zeker als er één functie is en er zijn meerdere kandidaten geschikt voor alle parameters. Heel vaak observeer ik in mijn werk de pijn van de cliënt, wanneer hij geen keuze kan maken, maar hij moet sneller worden bepaald, omdat er zijn grote risico’s om een medewerker te missen. Welke kandidaat moet je kiezen? Hoe moet je je niet vergissen? Veel vragen! Wat moet ik in dit geval doen? Natuurlijk stel ik voor om elke specialist te bellen en door te nemen, de kandidaat te onthouden en hem punt voor punt te demonteren. Daarom heb ik een aantal vragen en een algoritme ontwikkeld voor het nemen van beslissingen, die ik met jullie wil delen, maar eerst een beetje terminologie: Harde skills zijn specifieke professionele vaardigheden die een kandidaat heeft om werktaken te voltooien. Soft skills zijn multifunctionele vaardigheden die belangrijk zijn, ongeacht het beroep en vakgebied (bijvoorbeeld: creativiteit, teamwork, leren, etc.) Er is ook een concept als Culture fit – wat belangrijk is voor dit specifieke bedrijf en voor dit project. BELANGRIJK! Wanneer u een werknemer aanneemt, moet u zich ervan bewust zijn in welke fase het bedrijf zich bevindt? Nu heb je professionals nodig en is er geen tijd om een medewerker met hiaten in kennis op te leiden, of heb je een goede kerel nodig die professioneel opgeleid kan worden? Natuurlijk wil iedereen all-inclusive, maar als je voor een keuze staat, of – of, beantwoord jezelf dan de volgende vragen: Professionele factoren:
Persoonlijke factoren
Twijfel je nog steeds? Probeer wat meer evaluatie-opties:
En stel alstublieft de beslissing niet uit, onthoud dat niet alleen u kiest, maar dat de kandidaat zelf het bedrijf voor zichzelf kiest! Het is beter om te weigeren en de aanvrager op de hoogte te stellen van de oplossing, zodat hij niet wacht en andere aanbiedingen afwijst.
|
https://www.globalrecruitment.info/ |