Hoge klanttevredenheid door een goede telefoonservice

Als je een bedrijf of een organisatie hebt of als je zelfstandige bent, zal je veel moeten regelen. Ook zullen er best wel een aantal mensen contact proberen op te nemen. Het kan echter zijn dat je niet altijd beschikbaar bent, omdat je bijvoorbeeld een vergadering hebt of gewoon een keertje een middagje vrij hebt. In dat geval is een goede telefoonservice heel erg handig. Door gebruik te maken van zo’n professionele telefoonservice is je bedrijf of organisatie altijd beschikbaar, ook al ben je dat zelf niet. In dit artikel zetten we alle voordelen van telefoondienst op een rijtje en zullen we je er iets meer over vertellen. Ben je benieuwd of dit iets voor jou is? Lees dan snel verder.

Wat is een telefoonservice?

Een telefoonservice is in te schakelen als je zelf niet beschikbaar bent, of op de piekmomenten en je vaste telefonistes het niet meer bij kunnen houden. Je kan professionele telefonistes inschakelen om voor jou de telefoon op te nemen. Van tevoren voer je een gesprek met de telefoniste die je inhuurt en kan je instructies geven. Zo kan je zelf bepalen hoe de telefoon aangenomen wordt en welke informatie de telefoniste allemaal mag en kan geven. Na elke dienst zal er een overzicht gemaakt worden van alle telefoontjes en wat er besproken is, zodat je niks mist. Als er dringende boodschappen zijn die je toch echt zelf moet horen, is er ook altijd nog de mogelijkheid om door te verbinden.

De voordelen van een telefoonservice

Er zitten dus echt een heleboel voordelen aan een goede telefoonservice. Zo behoud je je klanttevredenheid, doordat je klanten altijd te woord worden gestaan en er met ze meegedacht zal worden. Een goede klanttevredenheid is cruciaal voor elk bedrijf. De telefonistes zijn bovendien ervaren en weten precies hoe ze mensen te woord moeten staan. Ze weten hoe ze met lastige klanten om moeten gaan en hoe ze het best mensen kunnen helpen via de telefoon. Bovendien worden de telefoontjes meteen doorverbonden naar de telefoniste die de telefoon aanneemt met de naam van jouw bedrijf, waardoor de beller denkt dat hij met een medewerker van het bedrijf aan het praten is.

Voor wie is een telefoonservice handig?

Bijna iedereen kan een telefoonservice inschakelen. Het is dus echt niet alleen voor grote bedrijven die tientallen telefoontjes binnen krijgen per dag. Natuurlijk kunnen ook grote bedrijven een inbound callcenter inhuren. Vooral op hele drukke momenten is dit handig. Zo verklein je de wachttijden, waardoor klanten sneller te woord worden gestaan. Ook zelfstandigen hebben baat bij een goede telefoonservice. Zo kan een zelfstandige wat werklast bij zichzelf wegnemen, als hij of zij een telefoniste inhuurt. Je zou als zelfstandige een telefoonservice in kunnen huren op dagen dat je veel moet regelen of veel overleggen in hebt gepland. Zo kan je je focussen op alles wat je moet doen, zonder afleiding van verschillende telefoontjes. Je kan ook altijd per dag of zelfs per uur beslissen wanneer je een telefoonservice inschakelt.

 

Gerelateerde berichten die u wellicht interesseren

Werken met impact: aan de slag in het sociaal werk

Mensen helpen als roeping  In een wereld waarin veel mensen worstelen met sociale, psychische of praktische uitdagingen, zijn sociaal werkers ...

Succes door het juiste uitzendbureau voor scholing en groei

Het vinden van de juiste baan gaat verder dan alleen ervaring; het draait ook om ontwikkeling en groei. Wark Uitzendbureau ...

De toekomst van werk via een uitzendbureau in Apeldoorn

In de dynamische wereld van werkgelegenheid speelt een uitzendbureau Apeldoorn een cruciale rol. Met de voortdurende veranderingen in de arbeidsmarkt is het ...

Checklist: Schijnzelfstandigheid Voorkomen als Zelfstandig Professional

Als zelfstandig professional is het essentieel om schijnzelfstandigheid te voorkomen. Dit fenomeen kan niet alleen juridische problemen veroorzaken, maar ook uw ...

Wat doen BOAs bij gemeenten?

Buitengewoon opsporingsabmtenaren, ook gekend onder de afkorting BOA, spelen een belangrijke rol in het handhaven van de openbare orde en ...

Spoor 2 re-integratie en het recht op transitievergoeding

Wanneer is spoor 2 re-integratie van toepassing? Spoor 2 re-integratie is van toepassing op werknemers die wegens ziekte of arbeidsongeschiktheid ...

Ervaringsgerichte training: de kracht van leren door te doen

Ervaringsgerichte training is een innovatieve en effectieve benadering van leren en ontwikkelen, waarbij de nadruk ligt op het opdoen van ...

Parttime vacature Eindhoven voor overdag

Het vinden van de juiste parttime vacature in Eindhoven voor overdag kan een uitdaging zijn. Of je nu een student ...

De mogelijkheden en de routes om in de zorg te kunnen werken

De zorgsector biedt een breed scala aan carrièremogelijkheden voor mensen met verschillende achtergronden en interesses. Of je nu een formele ...

Breng je ideeën tot leven

We hebben allemaal ideeën, groot en klein. Maar hoe zorg je ervoor dat deze ideeën werkelijkheid worden? Soms kunnen we ...

3 Tips hoe je aan een goed salaris komt als werkvoorbereider in de bouw

De functie van een werkvoorbereider in de bouw is niet niks. Je bent verantwoordelijk voor het voorbereiden van werkzaamheden, het ...

Verder groeien in de marketing op deze manier

Of je nou net nieuw bent in het vak van marketing of al jaren hierin meeloopt: er valt altijd wat ...

Tips voor solliciteren bij ingenieursbureau's

Wil je graag ingenieur worden? Dan is het belangrijk dat je solliciteert bij de juiste ingenieursbureau’s. Veel mensen weten niet ...

Voordelen van werken in een baan in de zorg

Als je een baan hebt die voor mensen zorgt, ben je waarschijnlijk al op de hoogte van de voordelen. De ...

Wat doe je als civiele techniek ingenieur?

Als civiele techniek ingenieur ben je verantwoordelijk voor het ontwerpen en uitvoeren van bouwprojecten in de grond-, weg- en waterbouw. ...

Dit is hoe het is om procesoperator te worden

De procesoperator is de mens die de machine bedient. Dit is heel kort wat een procesoperator doet. Operators controleren de ...