Adviesportaal
Image default
Entertainment

Adverteren op de radio is lucratief

Het mooie product of de goede service die jij hebt bedacht, wil je natuurlijk aan zo veel mogelijk mensen verkopen. Of je het nou doet mom de wereld beter te maken of om geld te verdienen, je wil je product of service verkopen. Om er voor te zorgen dat meer mensen af weten van jouw product of service, is het een erg slimme zet om reclame te gaan maken. Er zijn heel veel verschillende mediums waarop je reclame kan maken, maar vandaag ga ik het puur en alleen over reclame maken op de radio hebben. Ben je benieuwd naar waarom het adverteren op de radio zo lucratief is? In dit artikel vertel ik je er alles over.

 

We beginnen bij het begin, een groot voordeel van adverteren op de radio, is dat de radio nog steeds een enorm bereik heeft. Op een gemiddelde dat gaat meer dan 65% van de Nederlanders naar de radio luisteren, dat is waarschijnlijk een stuk meer dan jij had verwacht! Bovendien is het zelfs zo, dat het percentage van radio luisteraars wekelijks op bijna 90% ligt. Daar staat tegenover dat de kosten van het adverteren op de radio relatief laag zijn. Ook is een groot voordeel dat de radio selectief is. Jouw product heeft waarschijnlijk een bepaalde doelgroep, en omdat er zoveel radiozenders zijn, is het gemakkelijk om er een uit te kiezen waarnaar jouw doelgroep luistert. Daarnaast zijn er nu ook heel veel mensen die radio luisteren via internet. Ook mensen zonder ouderwetse radio kunnen zo naar de radio luisteren. Tot slot zappen mensen op de tv veel sneller weg bij reclame dan op de radio. Reclame op de radio is dus een stuk effectiever dan op de televisie, en het levert ook snel resultaat op. Kortom, het is zeer lucratief.

https://www.radio-luisteren.nl/