Digitale ontwikkelingen volgen elkaar zo snel op, dat je soms als ouder of grootouder zelfs verbaasd bent, over hoe je kind of kleinkind over het scherm van de telefoon of tablet swipet. Zij zijn ermee opgegroeid en denken niet eens meer na over de ontwikkeling van digitale devices. Voor jou is dat waarschijnlijk wel anders. En daarom valt het je ook op, als je een winkel of gemeente inloopt, waar ze gebruik maken van digitale dienstverlening in de vorm van instore interactie. Betrokken klantJe wordt als klant onderdeel van de aankoop van het product of de dienstverlening op zich. Als het eerste dat je tegenkomt een digitaal scherm is dat alleen maar foutmeldingen geeft, kun je zelfs op het punt staan om de deur weer direct uit te lopen. Je wilt geholpen worden en wel op dat moment, niet pas als het digitale scherm weer functioneert. De kracht van instore interactie zit hem dus in het functioneren op zich en de opties die het daarna geeft. Hiervoor heb je als organisatie goed overzicht nodig van je assortiment. Of het nu om een assortiment schoenen gaat in een schoenwinkel, of een assortiment aan dienstverleningsproducten bij de bank, gemeente of in het ziekenhuis. Sterk communicatiemiddelEen scherm trekt altijd je aandacht. Zodra je zelf een touch screen mag bedienen, gebeurt er iets met je. Je kunt zelf je keuze bepalen, je mening laten horen of specificaties verder opvragen en bestuderen. Je hebt niet altijd meer per definitie een medewerker nodig om je vragen te beantwoorden. En deze zelfstandigheid vind je prettig. Je hoeft hierdoor niet langer te wachten dan nodig is en wandelt zelfs met grotere tevredenheid de deur uit, omdat je betrokkene was in het hele proces. En de klantgerichte mogelijkheden van digital signage en instore interactie staan daarom permanent bovenaan je to do lijstje. |
Maak gebruik van interactieve toepassingen in jouw winkel of organisatie

Tags:
- Marketing
- , Communicatie , Digitale , instore , Interactie , Marketing , Qyn , Zakelijk