Wat is het verschil tussen een E-ticket en een Elektronische ticket? Bekijk de voor-en nadelen!

Zou u kiezen voor een papieren ticket of een elektronisch ticket? Hoewel e-tickets de vliegtickets overnemen, bestaan er nog steeds papieren tickets en in sommige gevallen zijn ze de enige mogelijke optie. Of u nu een goedkope vlucht naar Europa koopt of een binnenlandse vlucht binnen de VS, u kunt nog steeds beide soorten tickets tegenkomen, en u moet zeker de voor- en nadelen van elke soort weten.

E-ticket of Elektrinische ticket? Wat zijn de voor-en nadelen?

E-ticket is een elektronische vorm van een papieren ticket. Vluchtreservering gebeurt zoals gewoonlijk, maar een agent geeft een elektronisch equivalent van het traditionele papieren ticket uit. De vluchtinformatie wordt niet afgedrukt op het ticket, maar wordt opgeslagen in het reserveringssysteem van de luchtvaartmaatschappij. Gewoonlijk ontvangt een passagier een boekingsbevestigingsnummer (9 op het papieren ticket hieronder) en een routebeschrijving met de vlucht(en) gegevens en/of het e-ticket passagiersbewijs. Bekijk ook een voorbeeld van een e-ticketbonbon en een bon met een reisschema op de foto. Er is in principe niet veel verschil tussen de e-ticketbon en de traditionele papieren ticketbon.

Voordelen van een e-ticket:

  • AN NIET VERLIESDEREN of VERVANGEN
  • Geen papieren ticket uitgegeven
  • Kan online inchecken op de website van de luchtvaartmaatschappij of in elektronische kiosken op de luchthaven; soms kan je zelfs online je koffers controleren.
  • Kan op het laatste moment online worden gekocht, 24 uur per dag, 7 dagen per week
  • U hoeft niet te wachten tot er een kaartje wordt gemaild.
  • U hoeft geen papieren ticket opnieuw uit te geven als u het moet wijzigen of terugbetalen.
  • Bevestiging per e-mail is alles wat u nodig heeft om te reizen

Nadelen van een E-ticket:

Meestal staat er zeer weinig informatie op de E-ticketcoupon. Dus in het geval van een storing in het reserveringssysteem kunnen er complicaties optreden als een passagier een elektronisch pretpark tickets moet wijzigen.
Er kunnen enkele uitdagingen zijn om een elektronische versie opnieuw uit te geven als een passagier naar een andere luchtvaartmaatschappij moet worden overgeplaatst, vooral wanneer de vlucht wordt geannuleerd om redenen die niet met het weer te maken hebben. Luchtvaartmaatschappijen kunnen verschillende procedures, reserveringssystemen en netwerken gebruiken, en deze zijn niet altijd compatibel.
PAPIERTIJDEN

Een papieren ticket is een traditioneel ticket dat een papieren coupon heeft voor elk reissegment, en dit formulier wordt nog steeds gebruikt in de reisindustrie. Na het boeken van een vlucht geeft een agent een papieren exemplaar (=couponpas ) van de vluchtreservering af en ontvangt een passagier een ticket dat bestaat uit papieren coupons voor elk vluchtsegment plus een passagiersbonnetje. Dit ticket is nodig tijdens het inchecken om te ruilen voor een instapkaart.

Als uw agent dit soort tickets uitgeeft, zorg er dan voor dat u het passagiersbonnetje (de laatste coupon) gedurende de hele reis bewaart voor uw administratie.

Nadelen van een papieren ticket:

In geval van heruitgifte (als een passagier een ticket is kwijtgeraakt) kan er een vergoeding worden gevraagd en in sommige gevallen kan een passagier worden gevraagd om een nieuw ticket te kopen.
Als een passagier het ticket moet wijzigen, zal hij of zij een oud ticket moeten voorleggen aan de agent. Meestal is de wijziging of terugbetaling niet mogelijk zonder het originele ticket.
Sommige luchtvaartmaatschappijen rekenen een papieren versie van een ticket aan
Meestal kunt u niet online inchecken

Wat zijn de voordelen van een papieren ticket:

De meeste van uw reisinformatie staat op het ticket. Dit is erg handig als het reserveringssysteem van de luchtvaartmaatschappij uitvalt of als de vlucht wordt geannuleerd vanwege een aantal mechanische (meestal niet weergerelateerde) redenen. Andere luchtvaartmaatschappijen kunnen de originele vluchtinformatie van uw ticketcoupons “lezen”. 

Een papieren versie van een ticket is erg handig als je internationaal reist, omdat sommige landen het bewijs van de terugreis nodig hebben en een papieren ticket dergelijke informatie bevat.
Als u een vliegticket koopt naar Europa, Azië, Australië of waar dan ook, krijgt u bijna altijd een papieren ticket voor een baby (een kind jonger dan 2 jaar) als hij/zij zonder zitplaats reist. Baby’s hebben zelden een vliegticket nodig als ze binnen de VS reizen.

Let op, zorg er altijd voor dat de agent de juiste reiscoupon van uw ticket neemt. Het kan zijn dat je problemen hebt met de volgende etappe van de reis als een agent per ongeluk de verkeerde neemt. Dit gebeurt niet vaak, maar ik stel voor om dubbel te controleren dan door onnodige problemen te gaan.

https://ticketforsale.nl/