Het uitkiezen van de kerstpakketten, begin er maar eens aan. Dit is een taak die veel mensen zwaar valt, omdat het onmogelijk lijkt om met het budget dat jou gegeven is iedereen tevreden te stellen. Daarbij wil je niet alleen iedereen blij maken, maar je wilt ze ook motiveren en trots laten voelen omdat ze voor jouw bedrijf werken. Gelukkig is het niet zo moeilijk als het lijkt. Er zijn een aantal gouden regels waarmee je ongetwijfeld de kerstpakketten vindt waar jouw personeel blij van wordt dit jaar. Daarom hebben we hier de drie kenmerken van het perfecte kerstpakket voor je op een rijtje gezet.
1. Ideale kerstpakketten werken motiverendEr zijn een aantal manieren waarop je je personeel kunt motiveren met het kerstpakket. Allereerst is het altijd een goed idee om ze bij de beslissing te betrekken en dat doe je door ze naar hun mening te vragen. Door middel van een kleine enquête vraag je ze bijvoorbeeld wat ze vonden van het vorige kerstpakket en wat ze dit jaar graag zouden willen krijgen. Vraag ze ook hoe volgens hen een ideaal kerstpakket eruit ziet. Een andere manier om te motiveren is door het pakket persoonlijker te maken. Het bedrijf is één van de punten die iedereen gemeen heeft, dus daar raak je ook iedereen mee. Kies voor kerstpakketten in je huiskleur en iedereen ziet direct van wie het afkomstig is. Ook een relevant product kan motiverend werken, zoals een wollen muts als jullie duurzame isolatiematerialen produceren.
2. Je spreekt waardering uitJouw kerstpakketten moeten niet alleen motiveren, maar ook waardering uitspreken voor een specifieke prestatie of gebeurtenis waar iedereen aan heeft bijgedragen. Door dat te doen heb je weer een gemeenschappelijk raakpunt gevonden. Als het bedrijf van een regionale- naar een landelijke dienstverlening is gegaan het afgelopen jaar, dan begrijpt iedereen dat je daar met een Hollands thema naar verwijst. Is er veel aandacht besteed aan duurzaamheid en hebben jullie strenge richtlijnen weten te halen op dat gebied, dan zijn kerstpakketten met een ecologisch thema daar een duidelijke verwijzing naar. Door een gepast thema te kiezen spreek je waardering uit en laat je ook zien waarvoor je waardering hebt. Met zo’n sterke en gepaste boodschap zullen de ontvangers minder vallen over de inhoud als deze niet binnen hun persoonlijke smaak valt.
3. Je kerstpakket is betaalbaarNu heb je een kerstpakket gevonden dat je personeel verenigt en dat iedereen begrijpt en verwondert. De prijs is dan je laatste struikelblok. Ga daarom naar een webwinkel om je kerstpakketten bestellen, want daar zijn de prijzen lager en is het aanbod enorm. Je vindt er honderden pakketten, onderverdeeld in thema’s, prijsklassen en andere groeperingen. De kwaliteit van de kerstpakketten is niet lager, want de prijzen kunnen naar beneden omdat webwinkels minder kosten in onderhoud. Bij een webwinkel kun je het hele jaar terecht en dat op elk moment van de dag. Je vindt er dit jaar vast dat perfecte kerstpakket voor jouw personeel dit jaar. |