Bestanden naar elkaar versturen? Niet langer nodig!

Constant bezig zijn met het versturen van afbeeldingen en informatie. Het kost veel tijd en met de juiste systemen is het onnodig. Als u zich in de groeifase van uw e-commercebedrijf bevindt, is het normaal dat u veel informatie opslaat over verkoop, klanten en ander merkbeheer. Mogelijk is het u al overkomen dat uw team soms de neiging heeft zich te veel met bureaucratie bezig te houden, tot het punt waarop uitvoeringsfouten ontstonden die het vertrouwen van uw klanten berucht aantastten. Dat is het moment waarop u zich realiseert dat u zich moet concentreren op de implementatie van een PIM-systeem, waarin u al uw e-commerce-informatie op één plaats opslaat. Bent u geïnteresseerd om meer over dit onderwerp te leren? Lees verder!

 

Wat is een PIM en waarvoor wordt het gebruikt?

PIM staat voor “Product Information Management” en is een beheersinstrument of -systeem waarmee u alle informatie kunt opslaan over de producten die u op uw e-commercesite wilt publiceren, zodat u op één site een bestelling kunt plaatsen. Klanten zijn tegenwoordig zeer veeleisend als het op kopen aankomt en als wij hun veel informatie over de producten bieden, kunnen wij het vertrouwen winnen dat nodig is om hen tot een aankoop te bewegen. Deze informatie varieert van productafbeeldingen, kenmerken, video’s en alles wat een bron van informatie is die ons helpt om wat u verkoopt nog meer tot zijn recht te laten komen. Het overbrengen van al deze informatie met andere conventionele middelen, zoals de opslag van bestanden op fysiek niveau, is onmogelijk omdat er een moment komt waarop u niet meer in staat zult zijn al uw aanbod te leveren. Om nog maar te zwijgen van het feit dat de kosten en de informatie op lange termijn zeer hoog zullen oplopen, zodat u beter kunt opteren voor een PIM om alle informatie op een ordelijke manier in de cloud op te slaan.

 

Voordelen van de implementatie van een PIM-systeem in uw e-commerce

 

1. Fouten verminderen
Als u uw verkoopkanalen wilt uitbreiden en een online winkel in andere media wilt openen, kunt u met een PIM-systeem alle informatie georganiseerd en bijgewerkt hebben.

En als het product op een bepaald kanaal niet de juiste informatie bevat, kan de software u dat laten weten, zodat u dat probleem kunt oplossen. Het beste is dat als u een manager hebt voor elk verkoopkanaal, hij zal werken met de juiste en nauwkeurige productinformatie zonder fouten te publiceren.

 

2. Vermindering van het aantal retourzendingen

De meeste retourzendingen komen meestal omdat het product dat de klant heeft ontvangen niet hetzelfde is als het product dat in de kanaalpublicatie wordt genoemd. Stel bijvoorbeeld dat een klant een zwarte broek heeft gekocht en door gebrek aan voorraad of verkeerde informatie een blauwe broek ontvangt, wat hem irriteert en hij het product terugstuurt. Om deze problemen te vermijden, helpt een PIM-systeem om alle productinformatie en voorraadgegevens te centraliseren, zodat alle managers over de juiste en bijgewerkte goederengegevens kunnen beschikken. Op die manier kunt u een slechte klantenbeoordeling en een retourzending van een product vermijden omdat het niet aan de verwachtingen voldeed.

 

3. Verbeter uw prestaties en die van uw team
Om de productiviteit van uw e-Commerce te verhogen is het essentieel dat u alle bijgewerkte gegevens van uw online winkel in een paar klikken toegankelijk hebt. Zo verspillen u en uw team geen tijd met het zoeken naar belangrijke informatie, zoals de vorige versie van de verkoopcatalogus, de bijgewerkte prijslijsten en andere belangrijke informatie. Dit is een manier om de tijd die u in uw bedrijf investeert efficiënter te maken.

Gerelateerde berichten die u wellicht interesseren

Wat is een asbest inspectie en waarom is het belangrijk?

Asbest is jarenlang een veelgebruikt bouwmateriaal geweest, vooral vanwege zijn sterke en isolerende eigenschappen. Inmiddels weten we dat blootstelling aan ...

Hybride Cloud: De Toekomst van Enterprise IT-Infrastructuur

De digitale transformatie heeft organisaties wereldwijd gedwongen hun IT-strategieën te heroverwegen. Waar bedrijven vroeger volledig afhankelijk waren van on-premises datacenters, ...

Is professioneel financieel advies op maat rendabel

In een tijd waarin financiële keuzes steeds complexer worden en de fiscale regels voortdurend veranderen, is het logisch dat veel ...

Veilige opslag begint met de juiste brandkast

Een brandkast is meer dan alleen een metalen kist met een slot. Het is een belangrijk middel om waardevolle eigendommen, ...

De duur van een interim-opdracht

Als je te maken krijgt met zwangerschapsvervanging, zoek je vaak snel naar een oplossing die direct resultaat oplevert. Een interim-opdracht ...

Een sterke basis bij het begraafplaats ontwerpen

Bij het ontwerpen van een begraafplaats inrichting zijn stenen een belangrijk onderdeel. Niet alleen grafstenen, maar ook looppaden, afbakeningen en ...

Decorbouwer met een passie voor perfectie

In het hart van Amsterdam vind je Goed!Bezig Producties, een productiebedrijf dat zich heeft gespecialiseerd in decorbouw voor diverse projecten. ...

Een verstopt toilet: wat nu?

We kennen het allemaal: dat paniekmoment waarop je doortrekt en het water niet zakt maar juist omhoog komt. Je hart ...

Kunststof Productie: De Sleutel tot Efficiënt en Innovatief Productontwerp

In een wereld waar innovatie en efficiëntie steeds belangrijker worden, is kunststof productie niet meer weg te denken uit moderne ...

Glas in lood als symbool van vakmanschap

Tielse Glashandel, gevestigd in Tiel en actief in Arnhem, is al jarenlang een vertrouwde naam in de wereld van glas ...

Kookplaten: energiezuinig koken begint bij de juiste keuze

Bij het kiezen van de juiste apparatuur voor uw keuken is het belangrijk om te letten op zowel functionaliteit als ...

Evenementenbeveiliging in Almere: veiligheid als prioriteit

Het organiseren van een evenement brengt verschillende uitdagingen met zich mee, vooral op het gebied van veiligheid. Evenementenbeveiliging in Almere ...

Mobiele afzuiging: flexibiliteit en efficiëntie in uw productieproces

Mobiele afzuiging is een belangrijke troef voor bedrijven die flexibiliteit en efficiëntie willen combineren in hun productieomgeving. In sectoren zoals ...

Zo voorkom je financiële valkuilen bij het aanvaarden van een erfenis

Wanneer je een erfenis ontvangt, kan dit onverwachte financiële risico’s met zich meebrengen. Dit is waarschijnlijk het laatste waar je ...

Uw gids naar de beste veiligheid: een adviseur in gevaarlijke stoffen

Werken met gevaarlijke stoffen brengt risico’s met zich mee, en het is belangrijk om deze goed te beheersen. Lisam Nederland ...

Vastgoedbeheer in Amsterdam: Wat te doen bij een inbraak?

Vastgoedbeheer in Amsterdam omvat niet alleen het onderhouden van panden. Het gaat ook over het waarborgen van de veiligheid van ...