De zoektocht naar de juiste CRM-software is vaak lasting. Dat is de reden waarom meerdere bedrijven consultants van externe partijen vragen om ze te ondersteunen. We willen uitleggen waarom het moeilijk kan zijn om een kloppende oplossing te vinden voor uw bedrijf. Daarnaast is het belangrijk om te vertellen waarom externe adviesdiensten niet altijd de sleutel zijn tot het succes. Wij willen graag het advies van onze consultant meegeven over het kiezen van de juiste software en het gebruiken van externe consultants om te zoeken naar de juiste software. Het is belangrijk om te of het inhuren van een CRM-consultant een goed idee is. Een consult inhuren voor de zoektocht naar CRM-softwareVoor ons is het belangrijk om u duidelijk te maken wanneer externe adviesdiensten waarde kunnen toevoegen en wanneer ze misleidend kunnen zijn voor u bedrijf. Daarvoor kijken we naar de algemene functionaliteiten van CRM-software waarom niet elk CRM-systeem hetzelfde is als de ander. Daarom gebruiken veel bedrijven maar al te graag een extern adviesbureau bij het zoeken naar een passend CRM-systeem. Het bespaart tijd en moeite die normaal verloren gaan aan een lange zoektocht. Tijd die vaak beter besteed kan worden aan de ‘core business’. Extern advies groeit ook in populariteit. Adviesdiensten die gaan over digitaliseringsstrategieën zijn de afgelopen in populariteit gestegen. Aangezien meerdere bedrijven hun kennis en ervaring op CRM-gebied missen, maken ze graag gebruik van externe diensten. Daarom willen wij op dit punt de voordelen en nadelen bespreken van extern advies over CRM. De voordelen van extern advies over CRMHet inhuren van een externe consultant kan zeker helpen. Vooral als u voor het eerst CRM-software in uw bedrijf wilt implementeren en geen eigen kennis en evaring heeft. De ontbrekende kennis en ervaring inkopenDit is voor MKB zonder eigen afdeling in IT bijzonder handig. Zij kunnen enorm profiteren van de kennis van een consultant. Hij kent de markt vaak beter en kan direct contact maken met potentiële leveranciers. Personeel besparenAls een externe consultant de zoektocht voor u uitvoert, dan hoeft uw personeel niet te worden ingezet. Uw eigen personeel kan zo verder gaan met hun eigen werk. Nadelen van extern adviesEr zijn ook nadelen van een externe consultant voor uw zoekopdracht naar een CRM-systeem. Er is bijvoorbeeld een kans dat de consultant niet helemaal onafhankelijk is. De onafhankelijkheid van de externe consultant is van belangDe focus van de externe consultant komt altijd van het zoekende bedrijf vandaan en niet van een leverancier van CRM-software. Het kan voorkomen dat een consultant compensate krijgt bij het verkopen van software. Normaliter zijn adviesbureaus onafhankelijk, maar er zijn ook mensen die deze objectiviteit niet garanderen. Verkeerde CRM-software is schadelijk voor uw bedrijfHet is aan te raden om voorzichtig te zijn. Als u gaat voor een CRM-oplossing dat niet volledig in uw wensen en behoefte voorziet, kan het mogelijk schadelijk zijn voor uw bedrijf. Dat leidt ertoe dat het geld wat u in de zoektocht heeft gestoken niet het gewenste resultaat opleverd. Het kost geldEr zitten natuurlijk kosten verbonden aan extern advies. Het is niet goedkoop en het kost ook eigen inbreng. De consultant moet van u weten waar u naar op zoek bent en welke functies het CRM-systeem moet gaan bevatten. De tijd om dit te bespreken met de consultant kost ook geld. Een kloppend CRM-pakketWij willen ook een CRM-oplossing voor u in het licht zetten. Een mooi CRM-systeem wat voor verscheidene organisaties werkt is WindexCC. Het ondersteunt nagenoeg alle processen van een vereniging of bedrijf. Voor bepaalde functies is het ook mogelijk om een ander systeem toe te voegen. |
CRM advies van onze consultant
