Bezoekerstellers kunnen helpen om inzicht te geven in hoeveel bezoekers je winkel betreden, en hoeveel van deze bezoekers ook daadwerkelijk een aankoop doen. Wat is bijvoorbeeld de reden dat winkel A veel meer bezoekers heeft, maar veel minder verkopen realiseert dan winkel B? Wat is de impact van een bepaalde marketingcampagne? Is de personeelsbezetting in de winkels wel zo efficiënt mogelijk? Wat is eigenlijk de conversieratio van elke afzonderlijke winkel? Het tellen van bezoekers kan inzicht geven in al deze vragen waardoor jij op jouw beurt deze inzichten kunt implementeren en daarmee de winkelomzet flink verhogen. Bezoekerstellers zijn eigenlijk niet meer weg te denken uit deze tijd. Bezoekerstellers zijn de basis voor meer omzet tegen lagere kostenWinkeleigenaren krijgen ontzettend veel waardevolle informatie door het tellen van bezoekers zoals:
Deze waardevolle informatie kan worden omgezet in nauwkeurige voorspelling van het aantal te verwachten bezoekers in de toekomst. Deze voorspellingen kunnen zo ver gaan dat ze zelfs tot dag/uur niveau betrouwbaar zijn. Wanneer het duidelijk is hoeveel bezoekers er verwacht worden, kan hier op worden ingespeeld met de hoeveelheid ingepland personeel. Er moet precies zoveel personeel in de winkel aanwezig zijn dat elke bezoekers een optimale ervaring heeft en van goede service wordt voorzien. Dit is erg belangrijk voor de klantervaring. Tevreden klanten zijn ten slotte ook vaak terugkerende klanten. Dit inzicht zorgt er ook voor dat er geen onnodige kosten worden gemaakt door te véél werknemers in te zetten. Op deze manier draagt het tellen van bezoekers en de inzichten die hieruit voortvloeien bij aan het verhogen van de omzet tegen lagere kosten. Bezoekerstellers inzetten in andere marktsegmentenBezoekerstellers zijn niet alleen goed in te zetten in winkels, maar ook in andere commerciële gebieden zoals winkelcentra, winkelstraten en stations. Uiteraard vraagt elke markt om een specifieke bandering en een op maat gemaakte oplossing. In winkelcentra worden teloplossingen bijvoorbeeld gebruikt om inzicht te krijgen in welke winkels wel (of juist geen) bezoekers trekken, wat het effect van evenementen is, wat de impact van nieuwe winkels is en hoe winkelend publiek zich beweegt door een winkelcentrum. Bezoekers tellen in stations geeft inzicht in zaken als de verhouding tussen het aantal bezoekers en het aantal reizigers, de gemiddelde tijd die iemand op een station verblijft en waar het vast komt te zitten bij drukte. Winkelstraten daarentegen hebben baat bij inzichten met betrekking tot de beweeglijkheid van mensen door de stad heen en wat bezoekers aantrekt tot de stad. |
https://www.pfm-footfall.com/nl/ |