Adviesportaal
Image default
Bedrijven

Hoe een Tuincentrum zich kan onderscheiden van de concurrentie

In een overvolle markt als die van tuincentra moet je als ondernemer iedere kans grijpen om op te vallen en niet alleen maar een redelijk bekend gezicht worden. In deze blog lees je hoe je dat doet. We vertellen je ook hoe je jouw Tuincentrum onderscheidt van de concurrentie en dus toekomstproof wordt.

 

 

Wat maakt jouw Tuincentrum uniek?

Een bezoeker die binnenloopt op jouw bedrijf, moet als eerste een goed beeld krijgen van wat jouw unieke voordeel is ten opzichte van de concurrentie. De beslissing om ergens naartoe te gaan, is een voorkeurswijsheid. Die beslissing is voornamelijk gebaseerd op een mix van voordelen. En een van die voordelen is de unieke waarde die jouw bedrijf en het assortiment daarbinnen heeft. Hoe maak je jouw Tuincentrum uniek?

 

Voorraadbeheer

Het eerste stuk van dit verhaal is het voorraadbeheer. Hoe handhaaf je de voorraadstatus van de producten zodat je niet ineens met lege handen staat als er een klant binnenloopt met de vraag naar een bepaald artikel? Het is natuurlijk wel zo leuk om als ondernemer te kunnen zeggen: “Die hebben we niet meer op voorraad”! Maar als je verkoper moet je dan maar vooral zo snel mogelijk naar de volgende klant. Maar stel, je moet die klant naar huis sturen en deze klant is een potentiële klant die nu nog geen besteding doet in jouw centrum. Hoe word je ervoor gewaarschuwd als er voorraadtekorten dreigen?

 

Verkooptechnieken en -strategieën

Je gaat verkopen via een website en je verkoopt producten met een bepaalde toegevoegde waarde. Je wil iedereen die op die website komt, ook daadwerkelijk laten bestellen. Maar een e-commerce ervaring is anders dan een fysieke verkoopervaring. Hoe houd je de verkooptechnieken en -strategieën dus in balans tussen kwantiteit en kwaliteit? Hoe weet een potentiële klant wat hij moet kiezen en bij welke prijs? Hoe bewaakt je dat er geen misverstanden ontstaan tussen je klanten en jezelf?

 

Marketing en communicatie

Zorg ook voor een goede tuincentrum marketing en communicatie-afstemming. Hoe zorg je dat de juiste mensen op de juiste manier de juiste informatie ontvangen? Hoe zorg je dat de juiste mensen in de juiste frequentie bij jou terechtkomen? En wat is de juiste feedback daarbij? Het is een mooi verhaal om te vertellen. Maar is het ook geloofwaardig en overtuigend genoeg? En hoe communiceer je zo concreet en effectief mogelijk?

 

Conclusie

Hoe een Tuincentrum zich kan onderscheiden van de concurrentie In een overvolle markt als die van tuincentra moet je als ondernemer iedere kans grijpen om op te vallen en niet alleen maar een redelijk bekend gezicht worden. We vertellen je ook hoe je jouw Tuincentrum onderscheidt van de concurrentie en dus toekomstproof wordt. Hoe maak je jouw Tuincentrum uniek? Een bezoeker die binnenloopt op jouw bedrijf, moet als eerste een goed beeld krijgen van wat jouw unieke voordeel is ten opzichte van de concurrentie. Zorg dus voor een goede ondernemingsvisie. En een goed voorraadbeheer.

https://www.gardenconnect.com/nl