De kimono voor vrouwen en mannen

In Japan is één van de meest populaire kledingstukken een Kimono. Het heeft wat weg van een ochtendjas, maar deze is gemaakt van zijde en bezit heel vaak verschillende patronen. Het hangt van het seizoen af welke kimono’s er gedragen zullen worden. De kimono kenmerkt zich door de wijde mouwen en door de obi die als doel heeft het dichthouden van de kimono. Het dragen van een kimono stamt al af van heel veel jaren terug. Toen werd er alleen een gat in gemaakt voor het hoofd, wat ervoor zorgde dat het gehele lichaam bedekt was. Tegenwoordig zijn de kimono’s steeds luxer geworden en is de bedrukking steeds verder op het gebied van kleuren en patronen. Op de site van Lola-Lou.com kun je vele kimono’s vinden. Het wordt in Nederland bij de vrouwen vooral gebruikt als lingerie. Mannen vinden het aantrekkelijk als de vrouwen mooie en luxe lingerie hebben. Niet alle vrouwen vinden dit nachtondergoed belangrijk. In China en Japan wordt de kimono namelijk niet gebruikt als ondergoed maar juist voor overdag.  Voor elke gelegenheid wordt er een andere kimono gebruikt. Hieruit kan dus opgemaakt worden dat er voor elke kimono een andere betekenis aan toe te kennen is. Er wordt onder de kimono een speciaal onderkleed gedragen. Dit zorgt ervoor dat er nog wel bescherming is van het lichaam tegen de stof van de kimono. Het lijkt dus alsof de kimono het enige is wat iemand aan heeft, terwijl hieronder nog een kledingstuk aanwezig zal zijn. Op de rug zie je soms een knoop zitten van de obi. Het hangt per gelegenheid af hoe de obi geknoopt is. Niet alleen bij de vrouwen zie je de kimono terugkomen, maar ook veel mannen dragen in Azië een kimono. Alleen dragen de mannen onder de kimono een soort rok en geen broek.

http://lola-lou.com/

Gerelateerde Berichten

De beste technieken voor veiligheid op de weg voor vrachtwagenchauffeurs

Vrachtwagenchauffeurs spelen een cruciale rol in onze economie door goederen efficiënt en veilig te vervoeren. Echter, het besturen van een ...

Het geheim van NFC visitekaartjes: de toekomst van netwerken

In een wereld die steeds meer digitaliseert, blijven traditionele visitekaartjes een vast onderdeel van zakelijke netwerken. Maar wat als er ...

Zeven geboden voor een duurzaam leven

In een wereld waar duurzaamheid steeds belangrijker wordt, is het essentieel om bewuste keuzes te maken die bijdragen aan een ...

Vijf essentiële stappen voor het creëren van een meditatieve ruimte die snel vergeten worden

Het creëren van een meditatieve ruimte in je huis kan een krachtige manier zijn om rust en sereniteit in je ...