Wat is Retail Management? Retail management is het proces van het runnen en beheren van de dagelijkse activiteiten van detailhandelszaken rond de verkoop van goederen en diensten aan klanten. Het is het proces dat ervoor moet zorgen dat de klanten tevreden zijn met de goederen en diensten die zij kopen en dat de detailhandelszaken goed lopen en winstgevend blijven.
Waarom is retailmanagement belangrijk? Retail Management is van cruciaal belang voor het succes van elke winkel. De sleutel tot een effectieve retail management strategie zijn de individuele store managers. Zij zorgen voor het winkelpersoneel, helpen de verkoopdoelstellingen te halen, helpen de klanttevredenheid te handhaven, houden toezicht op de dagelijkse activiteiten van het verkooppunt, en geven leiding aan collega’s die in de toekomst mogelijk retail store manager kunnen worden.
Oorsprong en evolutie van de detailhandel Het woord “retail” komt van het Oudfranse woord “retaillier”, wat letterlijk betekent “afsnijden, afsnijden, verminderen”. Sinds het begin van de 15e eeuw wordt de term gebruikt om de “verkoop van goederen in kleine hoeveelheden of pakjes” aan te duiden.
De geschiedenis van de detailhandel gaat echter verder dan de Middeleeuwen (5e-15e eeuw), want het ontstaan ervan kan worden teruggevoerd tot het tijdperk van de Oudheid (3200 v.C.- 476 n.C.).
Van het ruilhandelssysteem, of de oude methode om goederen of diensten rechtstreeks uit te wisselen voordat er geld bestond, tot primitieve winkels, handelscentra en openbare markten in de open lucht in het oude Perzië, Assyrië en Babylonië, is detailhandel een praktijk geweest sinds het begin van de opgetekende menselijke geschiedenis.
Van het gestandaardiseerde muntgeld als betaalmiddel (rond 600-500 v. Chr.) tot de ontwikkeling van bankbiljetten of papiergeld tijdens de Song Dynastie (12e eeuw), levert de lucratieve detailhandel niet alleen een grote bijdrage aan de economie van een land, maar ook aan de wereldmarkt.
In de renaissance (12e-15e eeuw) en het tijdperk van de ontdekkingen (15e-17e eeuw) bloeide de detailhandel op in het middeleeuwse Europa, waar handelaren permanente winkels inrichtten in de grote steden en periodiek goederen verkochten op jaarmarkten of marktsteden op het platteland. Handelsmerken, d.w.z. alle zichtbare tekens die werden gebruikt om de goederen van een handelaar te identificeren en van anderen te onderscheiden, begonnen in deze periode aan belang te winnen.
Tijdens de Industriële Revolutie (18e-19e eeuw) vonden belangrijke vernieuwingen in de detailhandel plaats, zoals de uitvinding van de prijskaartjes, en werd overgeschakeld van winkels met een donker interieur naar winkels met algemene merchandising, vitrines, vitrines en toonbanken.
De opkomst van multi-vendorruimtes onder overdekte daken, “winkelgalerijen” genaamd, maakte de weg vrij voor de detailhandel in het moderne tijdperk – warenhuizen, warenhuizen en detailhandelszaken.
Aan het begin van het moderne tijdperk (1945-heden) gaven winkelcentra vorm aan de winkelervaring om gemakkelijk toegankelijk en comfortabel te zijn, zodat mensen meer tijd in de winkel doorbrachten en meer geneigd waren om aankopen te doen.
Door de voortdurende technologische vooruitgang is e-commerce, of het kopen en verkopen van producten via online diensten of via het internet, echter een noodzakelijk platform geworden om zaken te doen in de hedendaagse detailhandel.
Wat is het Retail Management Proces? Het proces van retail management is geëvolueerd van het beheren van een fysieke winkel op één locatie naar het beheren van detailhandelszaken over de hele wereld, waarbij de inspanningen worden geconcentreerd op virtuele winkels of online winkelen. Het retailmanagementproces, zoals we dat vandaag kennen, omvat verschillende sleutelconcepten op het gebied van bedrijfskunde, financiën en marketing.
|
https://www.newbusinessmanagement.com/ |
Retail business management
