Verrek jij ook altijd je nek spieren bij het achteruit kijken in de auto als je aan het parkeren of achteruit rijden bent? Ik wel! Daarom besloot ik om voor eens en voor altijd klaar te zijn met deze nekpijn. Je vraagt je nu waarschijnlijk af hoe ik dat gedaan heb, en dat vertel ik maar al te graag! Ik heb namelijk een achteruitrijcamera gekocht. Dit vind ik echt een aanrader, iedereen zou een achteruitrijcamera moeten hebben! Het is net alsof je een derde oog in je achterhoofd hebt, ik kan nu zo veel meer zien met mijn eigen achteruitrijcamera. Er ging een wereld voor me open, letterlijk en figuurlijk!
Hoe werkt zo’n achteruitrijcamera dan? Achterop de auto of in het derde remlicht van een busje, bijvoorbeeld een achteruitrijcamera Mercedes sprinter, zitten dan één of meerdere hele kleine camera’s gemonteerd. Meestal zijn deze dan draadloos verbonden aan de monitor van de auto. Bijvoorbeeld het navigatiescherm. Via een draadloze verbinding worden dan de beelden van de camera doorgestuurd naar de display in de auto, van waaruit jij het beeld kan zien. Door deze achteruitrijcamera’s worden een hoop ongelukken voorkomen.
Maar goed, nu wil jij natuurlijk weten hoe ik deze achteruitrijcamera zelf op mijn auto heb geïnstalleerd. Dat zit zo. Eerst ging ik naar de site van de Achteruitrijcamerawinkel. De naam zegt het al, daar verkopen ze achteruitrijcamera’s. Ik heb een achteruitrijcamera set gekocht en daarbij zat een uitleg. Toen ging ik mijn achteruitrijcamera aansluiten. Eerst heb ik het navigatiescherm van de auto verbonden door de kabelboom aan het aansluitpunt te verbinden. Dat deed ik door eerst de rode draad aan de stroom aan te sluiten en vervolgens leehnavasor de zwarte draad aan de massa te verbinden. Nu was de monitor aangesloten op de camera. Daarna plaatste ik de camera’s in de carrosserie. Daarvoor moest ik wel eerst een gat boren. Als laatste sloot ik de camera aan op de monitor en toen was ik klaar! Zo makkelijk is dat dus! |
https://www.achteruitrijcamerawinkel.nl/ |
DIY: achteruitrijcamera installeren
