Het laten bestickeren van je bedrijfsauto is een zeer effectieve en kostenefficiënte manier om je doelgroep te bereiken. Maar er zijn een aantal aandachtspunten die belangrijk zijn als je auto gaat bestickeren om op die manier maximale impact te creëren. In dit blogartikel delen we daarom een handige checklist voor iedere ondernemer die in autobestickering wil investeren. Bepaal je doelWat wil je bereiken met het bestickeren van je bedrijfsauto? Wil je meer naamsbekendheid genereren, je contactgegevens promoten, specifieke producten of diensten benadrukken of iets anders? Zorg ervoor dat de ontwerpen van de stickers aansluiten bij je doelstellingen en merkidentiteit. Zoek een betrouwbare leverancierDoe onderzoek naar verschillende leveranciers van autobelettering en vergelijk hun prijzen, kwaliteit van het werk, portfolio’s en recensies van eerdere klanten. Kies bij voorkeur voor een specialist in voertuigreclame, omdat een specialist vaak tot een beter eindresultaat komt dan een generalist. Let ook op de folies bij het selecteren van een leverancier. Zo is het bijvoorbeeld van belang om voor een leverancier te kiezen die wasstraatbestendige folie gebruikt om je auto te bestickeren. Op die manier voorkom je dat je straks iedere keer met de hand de auto staat te wassen. De meeste ondernemers hebben daar namelijk helemaal geen tijd voor. Zorg dat je boodschap op afstand ook leesbaar isBelangrijk bij autobestickering is dat de boodschap niet alleen van dichtbij, maar ook van veraf leesbaar is. Zorg er dus voor dat de autobestickering niet te klein is. Beperk het gebruik van visuele elementenAutobestickering waarin veel visuele elementen zijn verwerkt, zoals pijlen, foto’s en felle kleurvakken trekken de aandacht naar zich toe. Maar je boodschap gaat er door verloren als je te veel van dit soort visuele elementen in je bestickering verwerkt. Beperk je daarom tot enkele visuele elementen die de aandacht op de gewenste actie vestigen. De gewenste actie kan van alles zijn, denk bijvoorbeeld aan het aanvragen van een offerte of het bezoek van een website. Check of je boodschap aan iedere kant zichtbaar isSoms zie je autobestickering die over meerdere kanten van de bedrijfswagen loopt. Wij raden dat af, omdat een voorbijganger vaak maximaal twee kanten van de auto bekijkt en niet meer. Zorg daarom dat aan iedere zijde van je auto de boodschap compleet is. Dus zowel aan de achterzijde, als aan de linkerzijde en aan de rechterzijde. Beperk de hoeveelheid contactgegevensSommige ondernemers hebben de neiging om werkelijk alle mogelijke manieren om contact op te nemen op de autobestickering te vermelden. Wij raden je dat af. Vermeld alleen de website, telefoonnummer en adres. Dat is al meer dan voldoende. Bedenk dat de meeste mensen slechts enkele seconden hebben om de reclameboodschap te bekijken. Dus hoe meer gegevens, hoe meer ruis er je boodschap kan ontstaan.
|
Checklist voor het bestickeren van je auto
