Het promoten van uw organisatie kan natuurlijk nooit kwaad. Er zijn ontzettend veel dingen die u kunt doen om uw bedrijf te promoten. Hieronder vallen een heleboel effectieve en goede manieren van promotie, maar ook veel minder sterke manieren van promotie. Er zijn verschillende factoren die uw promotiemiddel kunnen maken of kraken. Voor u als ondernemer is het natuurlijk belangrijk om te weten wat deze verschillende factoren zijn, zodat u hier rekening mee kunt houden bij het bepalen welke promotiemiddelen u in wilt zetten. In dit artikel geven we u een aantal simpele tips die u helpen bij het uitkiezen van nieuwe promotiemiddelen. Op deze manier kunt u (bijna) geen misstap begaan en weet u zeker dat uw promotiemiddel aanslaat. Bruikbaarheid is the key to successBruikbaarheid is 1 van de belangrijkste factoren van een sterk en effectief promotiemiddel. Bij het bestellen van uw promotiemiddel is het dan ook altijd belangrijk om uzelf de vraag te stellen: “Kan mijn doelgroep hier daadwerkelijk iets mee?”. Wat is dan een goed voorbeeld van een bruikbaar promotiemiddel? Als u denkt aan iets simpels zijn pennen natuurlijk een simpele oplossing. Als u houdt van out-of-the-box denken dan kunt u bijvoorbeeld kalenders bedrukken met logo en deze inzetten als promotiemiddel. Kalenders zijn natuurlijk mega bruikbaar onder vrijwel iedere doelgroep en is daarom een voorbeeld van een ontzettend sterk promotiemiddel. Doelgroep, niet onbelangrijkNu we het toch over de doelgroep hebben, ook dat is een basisprincipe van het uitkiezen van uw promotiemiddel. Sommige promotiemiddelen zijn minder bruikbaar of juist bruikbaarder onder een bepaalde doelgroep. Het is daarom verstandig om u vooraf even te verplaatsen in uw doelgroep, zullen zij daadwerkelijk iets hebben aan uw promotiemiddel of verdwijnt het direct in de prullenbak. Het zou natuurlijk zonde zijn wanneer uw promotiemiddel totaal geen effect heeft. Niet alleen is het zonde, ook is het totaal onnodig aangezien een simpele verplaatsing in de doelgroep u uit de brand kan helpen. Vergeet niet te testenVoordat u uw promotiemiddel op grote schaal aanschaft is het natuurlijk wel belangrijk om te weten of het werkt. U kunt er nog zo goed over na hebben gedacht en al onze tips hebben gebruikt, in werkelijkheid kunnen dingen altijd tegenvallen. Bestel daarom eerst een klein aantal en verspreid deze onder de doelgroep. Vraag na een tijdje terug naar uw promotiemiddel en vraag of deze in gebruik is genomen of simpelweg in de prullenbak is verdwenen. Op basis van dit mini-onderzoek kunt u simpele conclusies trekken over de effectiviteit van uw promotiemiddel. Na het doen van dit onderzoek kunt u, mits de uitslag positief was, uw promotiemiddel in grote getalen bestellen. Hoe meer, hoe beter. |
Verschillende manieren van offline promotie
